ACHMEA: Klanten beoordelen sollicitanten

Stel, je komt solliciteren voor het Management Traineeship bij Achmea. Keurige procedure, selectiedag, presentaties etc. Maar ineens zit je dan in een kamer met twee camera’s, en komt er een echte klant van Achmea tegenover je zitten. Een jongetje van 11, of een werkloze man van 61. Of deze dame. Met allerlei lastige vragen. ‘Hoe werkt dat nou, zo’n verzekeringsbedrijf?’ ‘Wat doen jullie met al mijn geld?’ ‘Je ziet toch dat ik dik ben, wat moet ik daaraan doen?’

Achmea heeft een duidelijke focus op het centraal stellen van het klantbelang. De klantgesprekken passen bij de arbeidsmarktpropositie waarmee Achmea zich als werkgever positioneert. Om te bewijzen dat de campagneregel ‘Kunnen we jou onze klanten toevertrouwen?’ meer is dan alleen maar een reclameregel, is er een officiële plaats in de sollicitatieprocedure ingeruimd voor een gesprek met een echte klant. Zij mochten zelf beoordelen of ze zich ‘in goede handen voelden’ bij de sollicitanten. Hun ervaring telde vervolgens mee in het besluit om al dan niet met een sollicitant in zee te gaan.

Volgens Marloes Oldenhof van Achmea sluit het initiatief naadloos aan op de identiteit van het bedrijf. “Onze coöperatieve achtergrond speelt nog steeds een grote rol. Dat gedachtegoed zit echt verankerd in ons bedrijf. Het is ons bestaansrecht en dus willen we dat onze medewerkers het klantbelang centraal stellen. Samen zorgen we er immers voor dat de klant zich goed verzekerd weet.” Oldenhof benadrukt dat de gekozen aanpak ook goed is voor degenen die straks op een plek zitten zonder direct klantcontact. “Stel dat een van de trainees straks een marketingplan moet maken. Dan is het essentieel om het klantbelang daarin mee te nemen. De klant kan niet vroeg genoeg op zijn netvlies staan.” Het heeft Achmea 4 klantgedreven Management Trainees opgeleverd. En een erg leuk filmpje.

Persbericht

Nieuws of een vacature te melden? Berichten met eventuele bijlagen kunnen gemaild worden naar web @ recruit2.com. Ook berichten onder embargo kunnen langs deze weg worden doorgeven, geef daarbij duidelijk de duur van het embargo aan.

Persbericht has 106 posts and counting. See all posts by Persbericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.