Zon speelt de hoofdrol in opvallende crossmediale arbeidsmarktcampagne

Heb jij ook het gevoel dat je extra energie krijgt zodra de zon schijnt? Bij Eneco hebben ze dat altijd. Als een van de groenste energieleveranciers van Nederland zet Eneco, samen het haar klanten, zonlicht om in duurzame energie. Soms zelfs voor een complete woonwijk.

Daarnaast werkt Eneco sinds kort vanuit een nieuw hoofdkantoor, Eneco Pulse, dat volledig in zijn eigen energievoorziening voorziet door onder meer zonnepanelen die zowel op het dak als in de gevel zijn verwerkt. Genoeg aanleiding om de zon eens in het zonnetje te zetten, dachten ze bij Maximum.

Zon tijdens het surfen

Binnen de bestaande arbeidsmarktcampagne creëerden ze nieuwe uitingen die zowel in print, outdoor als online de zon als hoofdrolspeler kregen: ‘De zon werkt al voor Eneco. Nu jij nog.’

Zo staan er acht opmerkelijke abri’s van CBS Outdoor in het centrum van Rotterdam, die de zon zijn werk laten doen: door het binnenwerk uit de abri’s te verwijderen zorgen zonnestralen voor een geprojecteerde wervingsboodschap op straat.

Ook werd er een timelapse film geschoten die de werking van de zon over het voetlicht brengt, bestemd voor doelgroepgerichte bannering en als pre-roll op YouTube. Via printadvertenties in Metro en Intermediair worden onder meer Technici, IT’ers en Service Support medewerkers geworven.

Met wie zie jij het zonnig in?

Om te ervaren hoe leuk het is om te werken met de zon, ontwikkelden ze bovendien een winactie. Via speciale Suncards (Boomerang cards met een gestanste tekst) kun je laten weten met wie jij het zonnig inziet. Op persoonlijk of professioneel vlak. Door een foto van de projectie te twitteren voorzien van de hashtag #EnecoZonnig, komt deze op de speciale actiesite te staan en maakt men kans op een unieke Eneco experience. Meer informatie over de winactie vind je op ziehetzonnig.nl.

Bron: Maximum

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur en blogger op dit gebied. Hij schreef 5 vakboeken waaronder het eerste Nederlandstalige boek over (Recruitment via) LinkedIn en recent ‘Recruitment 3.0‘. Via Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Hij is ook docent bij Recruiter University, Inholland Academy opleiding HRM en CRKBO geregistreerd.

Jacco Valkenburg has 603 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.