De bekroonde rekruteringsfilm van de geïntegreerde politie

Het Festival van de Bedrijfsfilm bekroonde op woensdag 30 mei 2012 voor de 13ekeer de beste films uit de bedrijfswereld in België. De nieuwe rekruteringsfilm van de politie werd winnaar in de categorie ‘employer branding’. Dit zijn de producties die gericht zijn op een positief werkgeversimago en die potentiële medewerkers willen motiveren en sensibiliseren.

Elk jaar organiseren enkele laatstejaarsstudenten Public Relations en Commerciële Communicatie van de Plantijn Hogeschool Antwerpen het Festival van de Bedrijfsfilm.

Dit jaar moest de zeskoppige jury voor de categorie ‘employer branding’ kiezen tussen drie inzendingen. De nieuwe rekruteringsfilm van de geïntegreerde politie werd hierbij verkozen tot beste productie. De film geeft de vereiste kwaliteiten en competenties van de toekomstige politieagent weer, maar ook het gepassioneerde en veeleisende karakter van het vak. Deze rekruteringsfilm is een eerste van meer films waarin de verschillende jobs binnen de politie aan bod komen.

,,Het is de erkenning van alle inspanningen die de laatste jaren geleverd werden om het merk politie bekend te maken en een modern imago te geven”, zei een opgetogen hoofdcommissaris Alain Goergen, directeur van de Directie van de rekrutering en van de selectie, na afloop.

De film is het resultaat van een uiterst vlotte samenwerking tussen de Directie van de rekrutering en van de selectie (DSR), de politiezone Brussel-Hoofdstad/Elsene, de Spoorwegpolitie, de Wegpolitie, het labo van de Directie van de technische en wetenschappelijke politie (DJT), de Directie van de opleiding en het productiehuis Studio Arizona.

De rekruteringsfilm is te bekijken op de site www.jobpol.be.

Bron: persbericht

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur en blogger op dit gebied. Hij schreef 5 vakboeken waaronder het eerste Nederlandstalige boek over (Recruitment via) LinkedIn en recent ‘Recruitment 3.0‘. Via Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Hij is ook docent bij Recruiter University, Inholland Academy opleiding HRM en CRKBO geregistreerd.

Jacco Valkenburg has 621 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.