Arbeidsmarktcampagne van de maand (3): PwC HRS Traineeship

Hierbij de 3e arbeidsmarktcampagne van de maand. In januari 2015 start PwC met een Traineeship Human Resource Services (HRS). Daarvoor zijn tot november kandidaten uitgenodigd en actief benaderd. Momenteel vinden de selectiegesprekken plaats.

Voor dit interessante traineeship is PwC op zoek naar master studenten Fiscale Economie, Fiscaal Recht, Bedrijfskunde en Notarieel Recht. Hiervoor is een HTML ontwikkeld door Steam in opdracht van PwC die verzonden is door Direct Students naar een sample van 5019 master studenten die voldoen aan de selectiecriteria.

Dit keer wil ik jullie vragen: welke link leverde de meeste kliks op?
En wat vind je het sterkste punt van deze uiting?

HTML PwC voor Direct Students website

Ik kom binnenkort met de reactie die wij ontvingen van ons studentenpanel en met de analyse van de kliks en hoor graag jullie reacties.

Tot snel!

Stefan van Eerde

Arbeidsmarktcommunicatie specialist gericht op talentvolle studenten/starters. Ik hou van goed ontworpen recruiment campagnes die functioneel zijn en er mooi uitzien. Sinds 2006 partner bij Direct Students BV.

Stefan van Eerde has 9 posts and counting. See all posts by Stefan van Eerde

Eén gedachte over “Arbeidsmarktcampagne van de maand (3): PwC HRS Traineeship

  • 27/11/2014 om 09:30
    Permalink

    De link die de meeste kliks opleverde was: De Lees meer link
    Vaak zie je dat studenten toch liever de voorkeur geven voor een meer vrijblijvende call-to-action dan voor een ‘direct solliciteren’ of ‘klik hier om te solliciteren’ call-to-action.

    Hou daarmee rekening in je campagne, de daadwerkelijke conversie kan je het beste op de landingspagina laten plaatsvinden waarbij de mailing en andere kanalen een ‘lead generator’ zijn en minder een conversie instrument.

    Ok, wat is de feedback waar het studentenpanel mee kwam?

    1) Heldere layout. Is het de bedoeling dat ik ga twitteren vanwege de hashtag? Ik ga in ieder geval even de twitter pagina bekijken.

    2) Het is duidelijk waarop je moet klikken door de onderstreepte links

    3) Misschien dat een oranje Meld je aan knop in de toekomst kan worden toegevoegd tussen het stukje over Het Traineeship en Informatielunch? Dat zou mijn aandacht trekken omdat ik visueel ben ingesteld.

    4) Beetje veel tekst. Misschien dat sommige tekst (zoals stukje Het Traineeship) nog actiever en korter geschreven kan worden? Bijv. “Als trainee Human Resources Services rouleer je gedurende een jaar etc” vervangen door “Je werkt binnen een jaar in drie verschillende teams aan opdrachten voor klanten en een praktijkopdracht HRS breed”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.