Effectieve wervingskanalen in 1997
Vandaag een ‘historisch’ artikel op ERE.net van Gerry Crispin, de man achter de jaarlijkse CareerXroads Sources of Hires whitepapers. Volgende week verschijnt de 9e versie hiervan en hij vond het wel eens aardig om de belangrijkste wervingskanalen uit 1997 op een rijtje te zetten.
1997 Sources of Hire
28.7% – Newspaper ads
19.7% – Employee Referrals
10.4% – Agency (3rd party contingency)
08.7% – Contract Recruiters
08.3% – Job Fairs
05.0 % – Other advertising
04.6% – Image advertising
04.2% – Trade journals
02.9% – College
02.9% – Resume services
02.1% – Agency (3rd Party search)
02.1% – Internet
01.5% – Radio
Om een en ander in perspectief te zetten, in 1994 werd Monster.com opgericht. De tijden zijn veranderd…
Waanzinnig goed! Gefeliciteerd
@Jacco…. de felicitaties waren voor de 10.000ste follower. Ik heb een reactie geplaatst onder het verkeerder artikel. Overigens is dit rijtje ook best leuk. Veel verandert in 13 jaar…
Pingback:Sources of Hire 2010 report « Recruiting Roundtable