Effectieve wervingskanalen in 1997

Vandaag een ‘historisch’ artikel op ERE.net van Gerry Crispin, de man achter de jaarlijkse CareerXroads Sources of Hires whitepapers. Volgende week verschijnt de 9e versie hiervan en hij vond het wel eens aardig om de belangrijkste wervingskanalen uit 1997 op een rijtje te zetten.

1997 Sources of Hire

28.7% – Newspaper ads
19.7% – Employee Referrals
10.4% – Agency (3rd party contingency)
08.7% – Contract Recruiters
08.3% – Job Fairs
05.0 % – Other advertising
04.6% – Image advertising
04.2% – Trade journals
02.9% – College
02.9% – Resume services
02.1% – Agency (3rd Party search)
02.1% – Internet
01.5% – Radio

Om een en ander in perspectief te zetten, in 1994 werd Monster.com opgericht. De tijden zijn veranderd…

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur en blogger op dit gebied. Hij schreef 5 vakboeken waaronder het eerste Nederlandstalige boek over (Recruitment via) LinkedIn en recent ‘Recruitment 3.0‘. Via Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Hij is ook docent bij Recruiter University, Inholland Academy opleiding HRM en CRKBO geregistreerd.

Jacco Valkenburg has 603 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

3 gedachten over “Effectieve wervingskanalen in 1997

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.