Arbeidsmarktcampagne SNS Reaal: Het werkt leuker als je niet voor de grootste kiest

Wereldwijd zijn veel fraaie en creatieve recruitment advertenties te vinden. Ter inspiratie plaats ik regelmatig een voorbeeld op het Recruiting Roundtable blog. De nadruk zal hier liggen op, nieuwe en oude, print advertenties of recruitment guerrilla acties in Nederland.

De opdrachtgever: SNS Reaal

De arbeidsmarktcampagne pay off: Het werkt leuker als je niet voor de grootste kiest

De positionering: Nee, SNS Reaal is niet de grootste financiële dienstverlener van het land. Maar eigenlijk is ze daar ook wel blij mee. Het betekent dat ze dichtbij haar klanten staat en als organisatie snel kan schakelen bij veranderende marktomstandigheden.

De propositie: Als (potentiële) medewerker betekent het dat je bij SNS meer uitdaging en zelfstandigheid vindt en sneller kunt groeien dan bij die andere financiële reuzen. Deze usp’s hebben we vertaald naar diverse metaforen, die in een opvallende geïllustreerde campagne SNS een onderscheidend gezicht hebben gegeven.


Bron: Maximum

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitmentarchitect en één van Nederlands bekendste auteur en trainer op dit gebied. Met 25 jaar ervaring in werving, heeft hij een scherp inzicht in de industrie verworven. Hij schreef 7 vakboeken waaronder ‘Recruitment 4.0‘ in 2023. Hij is ook een fervent gebruiker van AI en ChatGPT.

Jacco Valkenburg has 603 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.