Creatieve recruitment campagne: Feestelijke werving voor TNT Post (15)
Wereldwijd zijn veel fraaie en creatieve recruitment advertenties te vinden. Ter inspiratie zal ik wekelijks een voorbeeld plaatsen op Recruiting Roundtable blog. De nadruk zal hier liggen op print advertenties, crossmedia campagnes of recruitment guerrilla acties.
Vandaag een nieuwe arbeidsmarktcampagne voor TNT Post bedoeld om de pieken in de drukke decembermaanden op te vangen; www.decemberbaan.nl
Feestelijke werving voor TNT Post
Juist in een periode dat de gemiddelde Nederlander zich in huiselijke kring terugtrekt en het even wat rustiger aan doet, draaien de medewerkers van TNT Post op volle toeren. In de kerst- en nieuwjaarsperiode moeten namelijk miljoenen poststukken verwerkt worden zodat ze allemaal vóór de eerste kerstdag in de brievenbussen liggen. Er heerst in deze periode, de drukste van het jaar, dan ook altijd een bijzondere sfeer bij alle vestigingen en sorteercentra van TNT Post door het hele land. TNT Post zoekt ook dit jaar voor deze periode een hoop extra medewerkers. Van postbezorgers tot productiemedewerkers en chauffeurs, alle hulp is welkom. Daarom ontwikkelde TMP Worldwide een campagne voor de werving van deze tijdelijke medewerkers. Hierin zijn we op zoek naar mensen die houden van dynamiek en niet voor de kerstdagen al uitgeblust op de bank zitten. De doelgroepen huisvrouwen, vutters, studenten en scholieren worden, in een heel herkenbare kerstsetting, aangespoord om in actie te komen. Ook liever werken in december? Check www.decemberbaan.nl
De campagne wordt momenteel uitgerold in diverse media (o.a. radio, flyers, Google Adwords, actiewebsite).