Social Media Recruitment bij USG Capacity (case #8)

USG Capacity is, net als de andere cases, op alle social media actief, je vindt ze op hun site. In mijn gesprek met Tim Lammers, online marketeer bij USG Capacity, ligt de nadruk op LinkedIn groepen. USG Capacity werft, selecteert en bemiddelt marketing- en communicatieprofessionals met minimaal hbo-niveau, zowel voor […]

USG Capacity is, net als de andere cases, op alle social media actief, je vindt ze op hun site. In mijn gesprek met Tim Lammers, online marketeer bij USG Capacity, ligt de nadruk op LinkedIn groepen. USG Capacity werft, selecteert en bemiddelt marketing- en communicatieprofessionals met minimaal hbo-niveau, zowel voor vast als op interim-basis, bij nationale en internationale opdrachtgevers.

‘We hebben achttien regionale LinkedIn groepen, waar marketing- en communicatieprofessionals direct in contact staan met vakcollega’s in de omgeving (voor overzicht zie onze site).

In totaal hebben deze groepen tienduizend leden en hun aantal groeit nog steeds, de groepen zijn goed vindbaar. Iedereen die zich aanmeldt als lid voor de groep wordt door ons gescreend, en als het profiel aansluit kan iemand lid worden. In de groep kunnen vakcollega’s uit de regio elkaar vinden en kennis delen in de discussies, zoals:

De zeven locale vestigingen delen ook ontwikkelingen en kennis in deze groepen. Zij zijn getraind in het goed managen van deze groepen, waardoor de discussies relevant blijven en actuele kennis wordt gedeeld.

Voor ons zijn de groepen ook een heel waardevolle en betrokken bron van goede kandidaten voor onze opdrachten. Wij werven vanzelfsprekend volop in deze groepen, we zoeken onder de leden en benaderen hen daar direct. We kijken wie welke informatie deelt, discussies start en erop reageert.

En we plaatsen er onze vacatures.

Voor iedere marketing- en communicatieprofessional is anno 2011 een goed profiel en goed gebruik van social media broodnodig.’

In het boek ‘Werk vinden met Social Media’, publicatie november 2011, staan 12 cases van hoe bedrijven social media gebruiken om nieuwe collega’s te werven. Deze verschijnen exclusief op het Recruiting Roundtable blog.

Bron cases: ‘Werk vinden met Social Media’, Aaltje Vincent, Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv, Houten – Antwerpen © 2011 Aaltje Vincent © 2011 Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv., Houten – Antwerpen

Over Aaltje Vincent

Er is geen informatie verstrekt door de auteur.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *