Top 50 Werkenbij-Twitter accounts (Juli 2013)

Steeds meer bedrijven gebruiken Twitter om hun werkgeversmerk te versterken, interactie te zoeken met kandidaten en hun vacatures te adverteren. Met behulp van de site SocialRecruitmentMonitor.nl, die de meest actieve Twitter accountss in kaart brengt, zullen we regelmatig de meest actieve Twitter accounts publiceren op dit blog.

Vandaag een nieuwe aflevering met een top 50 overzicht, inclusief het aantal volgers, tweets, replies en retweets (activiteit week op week).

Top 50 Werkenbij-Twitter accounts (Juli 2013)

Werkgever Followers* Tweets* Replies* Retweets*
1 PON 267 13 27 31
2 Rabobank 442 3 3 14
3 Azora 231 4 5 5
4 Nuon 949 1 5 6
5 Saxion 163 10 9 5
6 Grolsch 268 1 2 2
7 Pluryn 311 3 4 8
8 Hampshire 106 1 1 0
9 Tennet 154 2 0 11
10 Tele2 210 5 3 6
11 Prorail 433 5 12 6
12 Nederlandse Spoorwegen 1,845 1 9 6
13 Croon 526 4 11 5
14 Friesland Campina 695 2 4 7
15 Vodafone 564 1 1 3
16 ABN Amro 887 2 5 7
17 AxionContinu 283 14 3 18
18 Rivas 219 4 2 4
19 Securitas 676 18 23 26
20 Amerpoort 1,014 1 5 1
21 OGD 175 24 9 4
22 Menzis 343 2 2 2
23 Politie 4,936 40 57 156
24 Dell 521 18 6 28
25 IHC Merwede 550 7 9 5
26 Middin 782 6 7 8
27 RAI 564 1 2 1
28 Mazars 206 1 0 1
29 Océ careers 563 3 5 3
30 LUMC 498 6 7 4
31 Omring 186 1 0 1
32 GDF SUEZ 649 2 3 3
33 PwC 904 7 10 12
34 Carinova 262 3 1 2
35 Achmea 1,355 6 21 6
36 GVB 283 3 2 1
37 Deloitte 2,384 24 10 18
38 Tata 1,249 7 13 12
39 VU Medisch Centrum 1,051 9 11 11
40 TNO 385 2 0 3
41 Sogeti 2,514 6 18 14
42 Essent 960 7 4 8
43 Koninklijke Luchtmacht 1,265 3 10 1
44 Boskalis 1,241 3 2 5
45 Landal GreenParks 1,191 1 0 3
46 Erasmus MC 579 4 3 3
47 Capgemini 945 2 3 0
48 Binck 405 6 1 1
49 Kruidvat 759 10 5 1
50 Gemeente Amsterdam 587 1 1 0

*De vermelde aantal volgers, tweets, replies en retweets is de activiteit van de laatste week. Bron: socialrecruitmentmonitor.com, 2013 week 29

Toelichting en verantwoording:
De Social Recruitment Monitor meet de activiteiten van (internationale) ondernemingen op Twitter. Activiteiten worden gemeten in termen van aantallen volgers, tweets en de interacties, ofwel replies en retweets. De monitor wordt gerangschikt op basis van een gewogen index score dat gebaseerd is op populariteit, activiteit en interactie over een periode van 4 weken.

Indien je meer wilt weten over de criteria van deze lijst of ook opgenomen wilt worden als bedrijf (geen agencies), verwijs ik je graag door naar de site van SocialRecruitmentMonitor.nl. Vragen over de index score? Klik hier voor uitleg over de SRM index.

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is oprichter van Recruit2 en Recruiting Roundtable, een onafhankelijk recruitment expert, trainer, en tevens auteur van meerdere boeken over recruitment (30.000 exemplaren verkocht). Sinds 1996 staat hij internationale organisaties bij in het verbeteren of uit handen nemen van het werving- en selectieproces.

Jacco Valkenburg has 616 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.