Social Media ROI casus

Aan de briljante videoreeks van Erik Qualman, de auteur van Socialnomics, is een nieuwe video toegevoegd die een aantal interessante casus toont van resultaten die zijn behaalt met de inzet van Social Media marketing:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=ypmfs3z8esI]

  • Lenovo realiseert 20% reductie in call center activiteit
  • Slechts 18% van TV campagnes hebben een positieve ROI
  • DELL verkocht 3M US$ aan computers via Twitter
  • FORD USA spendeert 25% aan marketing budget op social media en is de enige fabrikant die geen overheidssteun nodig heeft
  • Naked Pizza verkocht 68% via Twitter, waarvan 85% nieuwe klanten, op een dag
  • Softwarebedrijf Genius.com converteert 24% van verkoop via social media
  • Barack Obama heeft 5 miljoen fans op social media

Wat ik kan waarderen is dat men elke video afsluit met vragen die de kijker aanzet tot nadenken. Ook deze keer met vragen die met name gericht zijn op kijkers die de ROI van social media willen weten alvorens men in actie komt. Dat staat gelijk aan afvragen wat de ROI van je mobiele telefoon is.

Ach ja, over een paar jaar stellen we de ROI vraag niet meer maar op dit moment is het een hot topic. Net als deze video.

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is oprichter van Recruit2 en Recruiting Roundtable, een onafhankelijk recruitment expert, trainer, en tevens auteur van meerdere boeken over recruitment (30.000 exemplaren verkocht). Sinds 1996 staat hij internationale organisaties bij in het verbeteren of uit handen nemen van het werving- en selectieproces.

Jacco Valkenburg has 617 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

2 gedachten over “Social Media ROI casus

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.