Nieuwe arbeidsmarktcampagne Defensie: Influencer versus Defensie

Defensie maakt jacht op influencers in nieuwe YouTube-serie ‘TARGET’

Onder andere Enzo Knol, Royalistiq, Don de Jong en Sophie Milzink worden opgejaagd door verkenners van de 104 JISTARC compagnie.

In de jacht om de aandacht van de toekomstige generatie militairen kijkt het Ministerie van Defensie al een tijdje verder dan media als tv en radio. De arbeidsmarktcampagnes van Defensie zijn doorgaans multimediaal en steeds vaker speelt social media een prominente rol. Nieuwste ‘wapen’ in de strijd om de Snappende, Netflix-bingende jongeren te bereiken is een online manhunt op YouTube: TARGET.

Influencer versus Defensie

In TARGET neemt een influencer het op tegen een team van verkenners van Defensie. In een militair terrein wordt de geblinddoekte influencer gedropt om vervolgens zo snel mogelijk het Target te vinden: een koffer met daarin de exacte tijd en locatie voor een ‘extraction’ van het speelterrein. Bereikt de influencer dit punt op tijd, dan wint hij de game. Klein addertje onder het gras: de influencer voelt continu de hete adem van 14 militairen van het 104 JISTARC verkenningseskadron in de nek, die er alles aan doen om de influencer te pakken voordat het eindpunt bereikt wordt.

Verrassende plotwendingen

TARGET is ontwikkeld en geproduceerd door digital studio Hot Pepper in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, dat verantwoordelijk is voor alle online arbeidsmarktcommunicatie van Defensie. Het format laat zich het best omschrijven als een mix tussen Wie is de Mol? en Behind enemy lines, afgespeeld op dubbele snelheid. Zo moet de influencer langs verschillende checkpoints voordat hij de coördinaten van zijn extractiepunt kan ‘vrijspelen’ en kan hij gebruikmaken van een militaire hulplijn (‘Charlie’) die hints geeft om het target te helpen vinden. Ondertussen zetten de verkenners camera’s, drones en pantservoertuigen in om de jacht op hun target te doen slagen.

Spannend beroepsbeeld

TARGET is in eerste instantie ontwikkeld om een doelgroep die zich vooral bezighoudt met social media en gaming te bereiken. En hoewel de afleveringen vooral erg spannend zijn, bevatten ze zeker ook een behoorlijk waarheidsgetrouw beeld van werken bij Defensie. Het verkenningseskadron JISTARC, wat staat voor Joint Intelligence, Surveillance, Target Acquisition & Reconnaissance Commando, is een eenheid die inlichtingen verzamelt, analyseert en verspreidt in een inzetgebied. Daarmee helpt de eenheid met name commandanten ter plekke bij het plannen van operaties. In TARGET is te zien hoe de militairen hun verkenningen uitvoeren – en dat je van zeer goede huize moet komen om buiten hun gezichtsveld te blijven.

Benieuwd naar de eerste aflevering? Bekijk ‘m hier: https://www.youtube.com/user/werkenbijdefensie

Persbericht

Nieuws of een vacature te melden? Berichten met eventuele bijlagen kunnen gemaild worden naar web @ recruit2.com. Ook berichten onder embargo kunnen langs deze weg worden doorgeven, geef daarbij duidelijk de duur van het embargo aan.

Persbericht has 115 posts and counting. See all posts by Persbericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.