Cupido richt zijn pijlen op potentiële postbezorgers

Wat is spannender dan een anonieme brief van een stille liefde. Op Valentijnsdag kijken veel mensen dan ook extra uit naar de postbezorgers van TNT Post. In de wervingsactie die TMP Worldwide voor TNT Post ontwikkelde, wordt dit treffend verbeeld. In een paginagrote advertentie en op flyers die de postbezorgers huis aan huis bezorgen. In Rotterdam staat zelfs een levend standbeeld van Cupido met een posttas. Voorbijgangers krijgen van hem een oranje roos met een kaartje waarop Cupido hen uitnodigt om postbezorger bij TNT Post te worden. Om zo élke dag mensen blij te maken.

Een fraai voorbeeld van goede mediaplanning en gebruik van feestdagen in arbeidsmarktcampagnes!


Doelstelling: Postbezorgers werven.
Opdrachtgever: TNT Post
Medium: Print, dm en actiemarketing
Creatie: TMP Worldwide, februari 2010

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitmentarchitect en één van Nederlands bekendste auteur en trainer op dit gebied. Met 25 jaar ervaring in werving, heeft hij een scherp inzicht in de industrie verworven. Hij schreef 7 vakboeken waaronder ‘Recruitment 4.0‘ in 2023. Hij is ook een fervent gebruiker van AI en ChatGPT.

Jacco Valkenburg has 603 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Eén gedachte over “Cupido richt zijn pijlen op potentiële postbezorgers

  • 01/03/2010 om 19:37
    Permalink

    Grappige reclame uiting idd, goed gebruik gemaakt van de feestdagen en outdoor / guerrilla marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.