Corporate Storytelling in perfectie uitgevoerd door IBM

Er zijn jammer genoeg niet veel bedrijven die een bedrijfsfilm maken met speciale aandacht voor de bedrijfscultuur en communicatie met de arbeidsmarkt. Er zijn wel een paar uitstekende voorbeelden hiervan te vinden. Persoonlijk vind ik een van de fraaiste video’s dit jaar van IBM, waarin stil wordt gestaan bij het 100-jarige bestaan van het bedrijf. De film duurt behoorlijk lang, ruim 13 minuten, maar blijft de aandacht houden door het verhaal wat verteld wordt en de snelle montage. Het is duidelijk te zien dat er kosten nog moeite zijn gespaard om het IBM verhaal in de hoogste kwaliteit te vertellen.

De film vertelt het verhaal van honderd mensen, die elk IBM presenteren in het jaar dat ze zijn geboren, in chronologische volgorde van de oudste persoon naar de jongste. Alle hoogtepunten in de geschiedenis van het bedrijf komen inclusief de vooruitzichten voor de toekomst. Er is zelfs een speciale website voor ingericht www.ibm100.com. Nu is zo’n omvagrijk project niet voor elk bedrijf weggelegd maar wat een geweldig voorbeeld dat vaker gevolgd mag worden!

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitmentarchitect en één van Nederlands bekendste auteur en trainer op dit gebied. Met 25 jaar ervaring in werving, heeft hij een scherp inzicht in de industrie verworven. Hij schreef 7 vakboeken waaronder ‘Recruitment 4.0‘ in 2023. Hij is ook een fervent gebruiker van AI en ChatGPT.

Jacco Valkenburg has 603 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.