Corporate Storytelling in perfectie uitgevoerd (door IBM)

Er zijn jammer genoeg niet veel bedrijven die een bedrijfsfilm maken met speciale aandacht voor de bedrijfscultuur en communicatie met de arbeidsmarkt. Er zijn wel een paar uitstekende voorbeelden hiervan te vinden. Persoonlijk vind ik een van de fraaiste video’s dit jaar van IBM, waarin stil wordt gestaan bij het 100-jarige bestaan van het bedrijf. De film duurt behoorlijk lang, ruim 13 minuten, maar blijft de aandacht houden door het verhaal wat verteld wordt en de snelle montage. Het is duidelijk te zien dat er kosten nog moeite zijn gespaard om het IBM verhaal in de hoogste kwaliteit te vertellen.

De film vertelt het verhaal van honderd mensen, die elk IBM presenteren in het jaar dat ze zijn geboren, in chronologische volgorde van de oudste persoon naar de jongste. Alle hoogtepunten in de geschiedenis van het bedrijf komen inclusief de vooruitzichten voor de toekomst. Er is zelfs een speciale website voor ingericht www.ibm100.com. Nu is zo’n omvagrijk project niet voor elk bedrijf weggelegd maar wat een geweldig voorbeeld dat vaker gevolgd mag worden!

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitment expert en een van Nederlands bekendste auteur en blogger op dit gebied. Hij schreef 5 vakboeken waaronder het eerste Nederlandstalige boek over (Recruitment via) LinkedIn en recent ‘Recruitment 3.0‘. Via Recruit2 helpt hij organisaties – zoals Knab, TomTom, KPN, Canon e.a. – succesvol bij het verbeteren of uit handen nemen van hun personeelswerving, van strategie tot realisatie. Hij is ook docent bij Recruiter University, Inholland Academy opleiding HRM en CRKBO geregistreerd.

Jacco Valkenburg has 621 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.