Arbeidsmarktcampagne van de maand: Provincie Overijssel

Laat ik mij even voorstellen: Stefan van Eerde, partner bij Direct Students. Direct Students richt zich op het bereiken van talentvolle studenten. In dat kader communiceren wij diverse arbeidsmarkt gerelateerde campagnes voor traineeships, events en in-housedagen.

Ik hoop jullie regelmatig een campagne van de maand voor te leggen en zie jullie reacties graag tegemoet. Dat mag gaan over het design, de opzet, de content, wat dan ook, alle ideeën zijn van harte welkom. Daar leren wij met elkaar van en dat zorgt ervoor dat we effectiever communiceren.
Oftewel talentmarketing: Het aanbieden van relevante carrièrekansen aan een talentvolle doelgroep welke voldoet aan de criteria die je als organisatie aan talent stelt op het moment dat het talent daarvoor openstaat. Een bijna academische definitie. Uiteraard geef ik ook praktische tips over het zo effectief mogelijk bereiken van talent op basis van onze ervaring in de afgelopen jaren.

Hierbij de eerste campagne van de maand.

De Provincie Overijssel is op zoek naar 11 trainees en daarnaast stagiairs. Eigenlijk 12 vacatures.

Belangrijkste is om voldoende traffic naar de werkenbijoverijssel website te krijgen zodat trainees zelf het traineeship naar keuze kunnen selecteren. Uiteraard moet dit zo relevant mogelijke traffic zijn, vandaar dat gekozen is voor een direct mailing oftewel een email nieuwsbrief in HTML gericht aan de juiste doelgroep. In dit geval master studenten bestuurskunde.

Een studentenpanel heeft de traineeships bekeken en heeft een top 5 samengesteld. Deze vijf traineeships zijn in een email vacature overzicht geplaatst zoals te zien op de afbeelding.

email vacature service bestuurskunde sept 2014 prov overijssel

Mijn vraag aan jullie: Wat is de top 5 volgorde op basis van aantal kliks?
En waarom die volgorde?

Uiteraard verklap ik binnenkort de volgorde in het Comments gedeelte hieronder.
Ook komt er snel weer een nieuwe campagne van de maand aan.

Ik zie jullie reacties graag verschijnen!

Stefan van Eerde

Arbeidsmarktcommunicatie specialist gericht op talentvolle studenten/starters. Ik hou van goed ontworpen recruiment campagnes die functioneel zijn en er mooi uitzien. Sinds 2006 partner bij Direct Students BV.

Stefan van Eerde has 9 posts and counting. See all posts by Stefan van Eerde

Eén gedachte over “Arbeidsmarktcampagne van de maand: Provincie Overijssel

  • 19/09/2014 om 16:28
    Permalink

    OK, zoals beloofd hierbij het antwoord!

    De volgorde is precies de volgorde zoals weergegeven waarbij het bovenste traineeship de meest populaire is onder de doelgroep op basis van kliks. En met flinke onderlinge verschillen!
    De bovenste kreeg namelijk meer dan 5x zoveel kliks als de onderste.

    Dat kan 2 verklaringen hebben:

    verklaring 1: het studentenpanel die de mailing hebben getest voordat het verzonden was voelde goed aan wat de spannendste traineeships zijn en hebben het in de juiste volgorde gezet

    verklaring 2: studenten beginnen bovenaan het overzicht en zijn minder snel geneigd om helemaal naar beneden te gaan naar nr 5. Vandaar dat nr 1 veel meer aandacht en kliks heeft gekregen.

    Of zou er een andere verklaring kunnen zijn?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.