Nieuwe baan blijft populair werkvoornemen

Veel Nederlanders nemen zich voor om in 2012 een nieuwe baan te vinden. Dit blijkt uit een recente poll van Monsterboard.nl onder 308 bezoekers van de site en de sociale media van Monsterboard.nl. Twee derde (66 %) van de respondenten kijkt het komende jaar uit naar een nieuwe werkgever. Een hoger salaris staat op de tweede plaats van goede werkvoornemens. Het volgen van een studie en promotie maken zijn minder populair.

Promotie maken minder in trek
Veel werkzoekenden verlangen naar een andere werkplek of een carrièreswitch. Met 66 procent is een nieuwe baan zoeken het meest populaire werkvoornemen voor 2012. Dit was vorig jaar ook de meest gewilde keus (70 procent). 18 procent van de ondervraagden wil een salarisverhoging en 8 procent heeft het voornemen om (weer) te gaan studeren. Met 3 procent is promotie maken het minst populaire werkvoornemen. 4 procent van de respondenten heeft helemaal geen goede voornemens met betrekking tot hun carrière.

Over de opiniepeiling
De resultaten uit dit persbericht zijn afkomstig van polls op de website en de sociale media van Monsterboard.nl van 20 december t/m 2 januari. Er is getoetst welk werkvoornemen het meest populair is voor 2012 (n=308).

Gastblogger

Onder deze gastblogaccount schrijven auteurs die geen blogger zijn van Recruiting Roundtable over arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Heb jij een blog die je wilt delen, of wil je graag blogger worden, stuur dan een tweet (@jaccov) of mail naar Jacco Valkenburg.

Gastblogger has 51 posts and counting. See all posts by Gastblogger

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.