Arbeidsmarktcampagne: Via balletje-balletje werken in de zorg
Hoe maak je VMBO-ers duidelijk dat werken in de zorg (Verpleging, Verzorging en Thuiszorg, waaronder ook Kraamzorg) hartstikke leuk is? En dat je er met open armen worden ontvangen? In de eerste plaats door een medium te kiezen wat nogal wat Nederlanders bijna dagelijks gebruiken. Zo’n slordige 8 miljoen om precies te zijn. En van die 8 miljoen vooral ook veel VMBO-ers. Heel veel VMBO-ers: Dat medium is Hyves. En op de tweede plaats door dat op een manier te doen die past bij dat medium.
Maximum ontwikkelde binnen de campagne openarmen.nl voor het A+O fonds VVT een succesvolle Hyves actiepagina. Centraal stond het bekende spel ‘balletje balletje’ waarbij je uitgedaagd werd om te raden onder welke beker het balletje lag. Wie het goed raadde, werd als VIP uitgenodigd voor een geheel verzorgde dag op een nader te bepalen bestemming. De grap was dat het een loterij zonder verliezen was: welke beker je ook koos, er rolde altijd wel een balletje uit. En de geheel verzorgde dag bleek te gaan om een dag verzorging géven (en er dankbaarheid voor terug te krijgen). Je werd uitgenodigd om een dag mee te lopen in een verzorgingshuis, in een verpleeghuis, of in de thuis- of kraamzorg.
Zien? Kijk op www.hyves.nl/actie/wineenvipdag
De eerste media flight op Hyves zorgde er al voor dat meer dan 1.000 VMBO-ers zich hebben aangemeld voor de VIP-dag. And counting. Een zeer groot succes dankzij een zeer toegankelijk idee via het juiste medium.
Bron: Maximum