Cupido richt zijn pijlen op potentiële postbezorgers

Wat is spannender dan een anonieme brief van een stille liefde. Op Valentijnsdag kijken veel mensen dan ook extra uit naar de postbezorgers van TNT Post. In de wervingsactie die TMP Worldwide voor TNT Post ontwikkelde, wordt dit treffend verbeeld. In een paginagrote advertentie en op flyers die de postbezorgers huis aan huis bezorgen. In Rotterdam staat zelfs een levend standbeeld van Cupido met een posttas. Voorbijgangers krijgen van hem een oranje roos met een kaartje waarop Cupido hen uitnodigt om postbezorger bij TNT Post te worden. Om zo élke dag mensen blij te maken.

Een fraai voorbeeld van goede mediaplanning en gebruik van feestdagen in arbeidsmarktcampagnes!


Doelstelling: Postbezorgers werven.
Opdrachtgever: TNT Post
Medium: Print, dm en actiemarketing
Creatie: TMP Worldwide, februari 2010

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is oprichter van Recruit2 en Recruiting Roundtable, een onafhankelijk recruitment expert, trainer, en tevens auteur van meerdere boeken over recruitment (30.000 exemplaren verkocht). Sinds 1996 staat hij internationale organisaties bij in het verbeteren of uit handen nemen van het werving- en selectieproces.

Jacco Valkenburg has 617 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

Eén gedachte over “Cupido richt zijn pijlen op potentiële postbezorgers

  • 01/03/2010 om 19:37
    Permalink

    Grappige reclame uiting idd, goed gebruik gemaakt van de feestdagen en outdoor / guerrilla marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.