Effectieve wervingskanalen in 1997

Vandaag een ‘historisch’ artikel op ERE.net van Gerry Crispin, de man achter de jaarlijkse CareerXroads Sources of Hires whitepapers. Volgende week verschijnt de 9e versie hiervan en hij vond het wel eens aardig om de belangrijkste wervingskanalen uit 1997 op een rijtje te zetten.

1997 Sources of Hire

28.7% – Newspaper ads
19.7% – Employee Referrals
10.4% – Agency (3rd party contingency)
08.7% – Contract Recruiters
08.3% – Job Fairs
05.0 % – Other advertising
04.6% – Image advertising
04.2% – Trade journals
02.9% – College
02.9% – Resume services
02.1% – Agency (3rd Party search)
02.1% – Internet
01.5% – Radio

Om een en ander in perspectief te zetten, in 1994 werd Monster.com opgericht. De tijden zijn veranderd…

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is een recruitmentarchitect en één van Nederlands bekendste auteur en trainer op dit gebied. Met 25 jaar ervaring in werving, heeft hij een scherp inzicht in de industrie verworven. Hij schreef 7 vakboeken waaronder ‘Recruitment 4.0‘ in 2023. Hij is ook een fervent gebruiker van AI en ChatGPT.

Jacco Valkenburg has 603 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

3 gedachten over “Effectieve wervingskanalen in 1997

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.