Bedrijven van eigen bodem favoriet bij Nederlandse werknemers

De Rabobank staat op de eerste plek en samen met de ABN AMRO, Philips, Shell en KLM vormen zij de top vijf van meest populaire werkgevers in Nederland, volgens de net gelanceerde LinkedIn Talent Brand Index. LinkedIn presenteerde de ranglijst deze week tijdens zijn Talent Connect event in Londen, waar meer dan 500 van Europa‟s topwerkgevers aanwezig waren.

De top 20 populairste werkgevers in Nederland:

  1. Rabobank
  2. PwC
  3. ABN Amro
  4. IBM
  5. Philips
  6. ASR
  7. Shell
  8. Nationale-Nederlanden
  9. KLM
  10. ASML
  1. Accenture
  2. Ernst & Young
  3. Unilever
  4. DSM
  5. Ahold
  6. Achmea
  7. Deloitte
  8. FrieslandCampina
  9. KPN
  10. HP

Een paar opvallende uitkomsten van het onderzoek zijn:

  • Bedrijven van Nederlandse bodem zijn favoriet: maar liefst acht bedrijven uit de top tien zijn van origine Nederlands, waaronder Philips, Rabobank, Shell en Ahold.
  • Financiële sector nog steeds in trek: ondanks de ontwikkelingen in de financiële dienstverlening is deze sector nog steeds populair onder Nederlandse werknemers, de twee populairste bedrijven zijn (Nederlandse) banken.
  • Grote bedrijven zijn populair: negen bedrijven uit de top tien hebben meer dan 10.000 werknemers.
  • ‘Employer branding’ is top prioriteit voor Nederlandse bedrijven

Uit het jaarlijkse LinkedIn Global Recruiting Trends Survey komt naar voren dat meer dan de helft (61%) van alle Nederlandse bedrijven „employer branding‟ als topprioriteit ziet en 91% van de Nederlandse organisaties zijn investering in employer branding aan het verhogen of behouden is in 2012.

Ondanks het belang dat aan „employer branding‟ wordt gehecht, meet slechts 32 procent van de Nederlandse bedrijven regelmatig hun resultaten op dit gebied, en slechts 22 procent zegt goed gebruik te maken van bestaande data en informatie wanneer zij besluiten om werknemers aan te nemen.
Wereldwijd geloven bedrijven dat hun website (78%) en mond-tot-mond reclame (56%) de meest effectieve manieren zijn om hun merk verder uit te bouwen. Bijna de helft (46%) van alle ondervraagden vindt sociale professionele netwerken effectief voor „employer branding‟, in Nederland geldt dit voor 33%.

“Bedrijven concurreren met elkaar als het gaat om het aantrekken van toptalent en dat is momenteel ook een van de grootste obstakels als het gaat om het werven van toptalent. Meer dan 80 procent van de werkgevers ziet „employer branding‟ als hoogste prioriteit”, zegt Lena Olivier, Head of Hiring Solutions, BeNeLux. “De mogelijkheid om beter te begrijpen hoe je bedrijf wordt gezien onder de professionele doelgroepen, helpt je bij het nemen van de juiste stappen om in contact te komen met de professionals die je wilt aannemen.”

De Top 20 ranglijsten van Nederland, UK, Frankrijk en wereldwijd zijn te vinden op: http://talent.linkedin.com/indemand/.

Persbericht

Nieuws of een vacature te melden? Berichten met eventuele bijlagen kunnen gemaild worden naar web @ recruit2.com. Ook berichten onder embargo kunnen langs deze weg worden doorgeven, geef daarbij duidelijk de duur van het embargo aan.

Persbericht has 101 posts and counting. See all posts by Persbericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *