Hoe je binnen 7 dagen 40 ICT’ers werft
Opdracht: Bedenk een slimme aanpak voor de werving van 40 ICT-ers voor een open dag bij Dell, waar we ze meteen verleiden om te solliciteren.
Campagneperiode: een week.
Aanleiding: Dell verandert van een sales en product gedreven organisatie naar een solutions gedreven organisatie. En daar horen ook nieuwe medewerkers bij: ICT-ers die hun klanten kunnen adviseren over de verschillende oplossingen die Dell te bieden heeft.
Oplossing: Via een actiematige minicampagne brengen we de open dag onder de aandacht bij de doelgroep. De boodschap is duidelijk: ‘Meet the new Dell’. Het aanbod: een middag bij Dell waarbij de top van Dell de veranderingen bij Dell toelicht en een blik werpt op de toekomst. Met bijbehorende carrièrekansen voor ICT-ers. De middelen die we inzetten zijn gericht op actieve en latente werkzoekenden: jobboards (een vacatureplaatsing die als uitnodiging wordt ingezet), een target-email, Google adwords. Alle middelen leiden naar de actiewebsite, waar meer informatie over de middag te vinden is, plus de mogelijkheid om je in te schrijven.
Resultaat: De campagne is een succes: binnen een week komen ruim 229 aanmeldingen voor de open dag binnen. Dell nodigt hiervan de 45 meest interessante ICT-ers uit. Daarmee kan Dell terugkijken op een effectieve wervingsactie.
Met dank aan TMP Worldwide en Dell
Leuk dat dit soort dingen gedeeld worden! Is het ook bekend hoeveel hires dit heeft opgeleverd?