Guerrilla-actie voor werving van 550 nieuwe medewerkers

ICT-dienstverlener Sogeti zoekt vijfhonderdvijftig nieuwe medewerkers. Om dat voor elkaar te krijgen op de huidige arbeidsmarkt haalt het bedrijf alles uit de kast. Zo lanceert Sogeti in de vroege ochtend van 16 juni 2011 een bijzondere guerrilla-actie. In heel Nederland worden 800 opvallende, rode deurmatten neergelegd op locaties waar jonge […]

ICT-dienstverlener Sogeti zoekt vijfhonderdvijftig nieuwe medewerkers. Om dat voor elkaar te krijgen op de huidige arbeidsmarkt haalt het bedrijf alles uit de kast. Zo lanceert Sogeti in de vroege ochtend van 16 juni 2011 een bijzondere guerrilla-actie. In heel Nederland worden 800 opvallende, rode deurmatten neergelegd op locaties waar jonge professionals te vinden zijn. Deze deurmatten heten potentiële nieuwe medewerkers welkom bij de beste werkgever van Nederland, een titel die Sogeti draagt sinds de uitslag van de jaarlijkse Corporate Barometer van onderzoeksbureau intomart/GfK, uitgevoerd in opdracht van Telegraaf en Elsevier.

“Medewerkers van Sogeti leggen de deurmatten neer in grote steden, bij hogescholen en universiteiten en op andere plekken waar jonge professionals actief zijn. We verwachten dat het aantreffen van de deurmatten en de reacties hierop actief gedeeld worden met vrienden via Facebook, Twitter, YouTube of andere social media. En natuurlijk hopen we daarmee veel bezoekers te trekken naar onze speciale mini-site www.bestewerkgevervan.nl,” zegt Floor Hählen, Manager Groei & Ontplooiing van Sogeti.

Sogeti zoekt zowel schoolverlaters als ervaren ICT-professionals. De afgestudeerde HBO/WO-kandidaten krijgen direct na indiensttreding een ontwikkelprogramma van drie weken aangeboden in Ohio, Verenigde Staten. Terug in Nederland volgt een expertisegericht opleidingstraject, met trainingen op het gebied van ICT, projectmanagement en communicatieve en sociale vaardigheden. De ervaren ICT-professionals die Sogeti zoekt, moeten expertise hebben op het gebied van onder andere .NET, SharePoint, SAP, Java, testen, business analyse, functioneel beheer, infrastructuur en security.

De guerrilla-actie, ontwikkeld in samenwerking met het arbeidsmarktcommunicatiebureau Macknificent, loopt vooruit op een wervingscampagne voor de lange termijn die naar verwachting in het najaar van 2011 van start gaat.

Over Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is oprichter van Recruit2 en Recruiting Roundtable, een onafhankelijk recruitment expert, trainer, en tevens auteur van 2 boeken over solliciteren en recruitment via LinkedIn. Sinds 1996 staat hij internationale organisaties bij in het verbeteren of uit handen nemen van het werving- en selectieproces.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>