Arbeidsmarktcampagne SNS Reaal: Het werkt leuker als je niet voor de grootste kiest

Wereldwijd zijn veel fraaie en creatieve recruitment advertenties te vinden. Ter inspiratie plaats ik regelmatig een voorbeeld op het Recruiting Roundtable blog. De nadruk zal hier liggen op, nieuwe en oude, print advertenties of recruitment guerrilla acties in Nederland.

De opdrachtgever: SNS Reaal

De arbeidsmarktcampagne pay off: Het werkt leuker als je niet voor de grootste kiest

De positionering: Nee, SNS Reaal is niet de grootste financiële dienstverlener van het land. Maar eigenlijk is ze daar ook wel blij mee. Het betekent dat ze dichtbij haar klanten staat en als organisatie snel kan schakelen bij veranderende marktomstandigheden.

De propositie: Als (potentiële) medewerker betekent het dat je bij SNS meer uitdaging en zelfstandigheid vindt en sneller kunt groeien dan bij die andere financiële reuzen. Deze usp’s hebben we vertaald naar diverse metaforen, die in een opvallende geïllustreerde campagne SNS een onderscheidend gezicht hebben gegeven.

Bron: Maximum

Over Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is oprichter van Recruit2 en Recruiting Roundtable, een onafhankelijk recruitment expert, trainer, en tevens auteur van 2 boeken over solliciteren en recruitment via LinkedIn. Sinds 1996 staat hij internationale organisaties bij in het verbeteren of uit handen nemen van het werving- en selectieproces.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>