Effectieve wervingskanalen in 1997

Vandaag een ‘historisch’ artikel op ERE.net van Gerry Crispin, de man achter de jaarlijkse CareerXroads Sources of Hires whitepapers. Volgende week verschijnt de 9e versie hiervan en hij vond het wel eens aardig om de belangrijkste wervingskanalen uit 1997 op een rijtje te zetten.

1997 Sources of Hire

28.7% – Newspaper ads
19.7% – Employee Referrals
10.4% – Agency (3rd party contingency)
08.7% – Contract Recruiters
08.3% – Job Fairs
05.0 % – Other advertising
04.6% – Image advertising
04.2% – Trade journals
02.9% – College
02.9% – Resume services
02.1% – Agency (3rd Party search)
02.1% – Internet
01.5% – Radio

Om een en ander in perspectief te zetten, in 1994 werd Monster.com opgericht. De tijden zijn veranderd…

Jacco Valkenburg

Jacco Valkenburg is oprichter van Recruit2 en Recruiting Roundtable, een onafhankelijk recruitment expert, trainer, en tevens auteur van meerdere boeken over recruitment (30.000 exemplaren verkocht). Sinds 1996 staat hij internationale organisaties bij in het verbeteren of uit handen nemen van het werving- en selectieproces.

Jacco Valkenburg has 617 posts and counting. See all posts by Jacco Valkenburg

3 gedachten over “Effectieve wervingskanalen in 1997

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.